Lue i Silenzio




Enkelte garn er lett å forelske seg i. Slik er det med Silenzio fra Schachenmayr. Det er fargerikt, mykt og finnes i mange fargekombinasjoner, som du kan se her.

Det er et supert garn å lage luer av, for det klør ikke. Denne luen var skikkelig artig å strikke. Etter vrangborden strikkes resten på vrangsiden.

Striper i mørk koksgrå i vrangborden. I luedelen er det strikket inn striper i burgunder - samme fargen som picotkanten.
Avslutningen bak med hullkant til snoren er nokså uvanlig den også. Denne luen kommer jeg garantert til å strikke flere av.
For de som vil se oppskriften er den i hefte nr. 917 til Viking Garn.

10 kommentarer:

  1. Du har randat snyggt, men färger som ligger nära i nyans. Det blev en fin mössa!

    SvarSlett
  2. Så hyggelig at du la igjen en kommentar på bloggen min,
    så fant jeg jo deg :)
    Du lager mye fint!
    Så har du en storsjarmør i Frodo!!!

    SvarSlett
  3. Hei.Kjempe fin lue.Garnet ser kjempe fint ut.Nydelige farger.Ha en riktig fin Lørdagskveld.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Flott lue i et nydelig garn.
    Takk for koselig kommentar på bloggen min

    SvarSlett
  5. Så mange fine ting du lager! Skal jammen ta meg en titterunde her ;)

    God sommerklem fra meg

    SvarSlett
  6. Så flott lue! Garnet ser spennende ut også. Jeg har aldri vært borti det før. Kanskje det må testes?
    Ha en fin fortsettelse på helgen!

    SvarSlett
  7. Så flott lue. Likte godt den avslutningen bak. Garnet er nytt for meg så jeg får titte litt på det. Det er jo så mye spennende garn som må prøves.
    Ha en fin søndag.

    SvarSlett
  8. Den lua var kjempefin:-) Må titte nærmere på vikingheftene på jobb nå:-)

    SvarSlett
  9. Måste bara säga att jag är helt kär i denna mössa! Hur tjocka stickor har du använt?

    Har en kompis som är besök i Norge nu och jag har sagt åt honom att han ska försöka få tag i mönstret. Helt underbart!

    SvarSlett

Ulla-Bella blir kjempeglad for dine hyggelige kommentarer:)